سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره وبلاگ
محمدحسین زمانی[7]

ویرایش

ستان کرمانشاه از فردا 5 آذر به مدت سه روز میزبان کارگاه‌های جنگ نرم بسیج اساتید کشور می‌شود، در مراسم افتتاحیه این کارگاه‌ها سهراب صلاحی رئیس سازمان بسیج اساتید نیز حضور دارد.

 

برپایه این خبر، این کارگاه‌ها ادامه سلسله کارگاه‌های جنگ نرم سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی کشور است که قرار است تا بهمن ماه سالجاری در ده استان ادامه یابد. ادامه مطلب...



      

"قربان محمدپور" کارگردان سینما و تلوزیون در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران گفت: سینمای  ایران به دلایل مختلفی مخاطبان خود را از دست داده  که مهمترین علت این معضل، مدیریت ناصحیح و غیر اصولی است، همچنین وجود سخت گیری های بیش از حد و یا سانسورهای شدید از دیگر علل آن محسوب می شود. 
 
وی ادامه داد: هنگام ساخت یک فیلم سفارشی  مردم از تولیدات داخلی استقبال  نخواهند کرد و به طور طبیعی رو به سوی تولیدات غربی و خارجی می آورند.  
 محمدپور عنوان کرد: از جمله علل موقت فیلم ها، رسانه ها  تولیدات خارجی افزایش آثار با کیفیت و در عین حال اکران به موقع و منظم آنهاست این تولیدات  بیگانه با هدف تهاجم فرهنگی مخصوصا در ملل اسلامی ساخته و به زبانهای مختلف از جمله فارسی دوبله می شوند. 
 
 این کارگردان تصریح کرد: فیلمسازان خارجی با برنامه ریزی های دقیق و منظم توانسته اند به  اهداف خود که اختلاف افکنی بین ملل مسلمان و یا ایجاد  جنگ های داخلی در کشورهای اسلامی است برسند. 
 
 محمدپور افزود:  تمامی افرادی که از اینگونه تولیدات  استفاده می کنند و از جمله آنها مردم ایران اهداف غرب ناآگاه و بی اطلاع هستند و در اصل نوعی قربانی محسوب می شوند سینمای بیگانه  از جمله هالیوود با استفاده  از این  ناآگاهی و با تولید وسیع فیلم های جذاب و مخاطب بپسند ضمن القاء عقاید و افکار خود روند اهداف خود را سریع و سریعتر می کنند. 
 
 این کارگردان در مورد مقابله  فیلم سازان  ایرانی با اینگونه تولیدات اظهار داشت: فیلم سازان ایرانی در تولید آثار ارزشمند برای مقابله  با تولیدات مخرب خارجی موفق نبوده اند به علاوه نبود مدیریت مناسب و  برآورده نکردن انتظار مخاطب در سینما و فیلم ها باعث گریز تماشاچی از تولیدات داخلی و جذب آنها به فیلم ها  می شود.





      

سردار علیرضا تنگسیری با اشاره به اینکه "زمینه‌های فتنه 88 را باید در فتنه سال 78 جستجو کرد، گفت: هدف اصلی فتنه 88 ضربه زدن به ولایت فقیه بعنوان محور جبهه نظام و انقلاب بود. این فتنه بخشی از پازل هدفمند دشمن برای ساقط کردن نظام ولایی بود.

 

وی اضافه کرد: دشمن بدون آنکه شناخت درستی از ساختار درونی مردم و نظام اسلامی داشته باشد، با همان نسخه و ترفندی به میدان مقابله با نظام اسلامی آمد که با استفاده از انقلاب‌های رنگی و مخملی توانسته بود در برخی کشورها به موفقیت‌های نسبی دست پیدا کند ولی با حضور اعتقادی و آگاهانه مردم در مقابل فتنه‌گران، تیر دشمن به صخره‌ای محکم و رسوخ‌ناپذیر برخورد کرد و این دسیسه نیز به هدف شوم خود دست پیدا نکرد. ادامه مطلب...



      

بنا به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت مقابله با جنگ نرم و اهمیت این موضوع در عصر جدید، خبرنگار دانشگاهممتازنیوز، گفتگوی تفصیلی را با قدیری ابیانه استاد دانشگاه تهران و کارشناس مسائل استراتژیک انجام داده که متن آن را در زیر می‌خوانید:

جنگ نرم را به اختصار توضیح داد و بگویید مخاطبان این جنگ چه کسانی هستند؟

جنگ نرم ابزاری برای سلطه بر تفکر و تاثیرگذاری بر رفتار و عملکرد اقشار مختلف اجتماع است که به طور عمده  نخبگان و جوانان را مورد هدف قرار می‌دهد.

آیا جنگ نرم می‌تواند مواضع اقتصادی را در برگیرد؟

جنگ نرم گاهی مقدمه اقدامات اقتصادی و نظامی و یا مکمل آن است، لذا نکته مهم و استراتژیک در جنگ نرم این است که مخاطبین آن متوجه این اقدامات خصمانه نمی‌شوند و همین مسئله است که گاه اجرا کنندگان آن را در قالب دوستی دلسوز نمایان کرده و زمینه را برای رسیدن آنان به اهداف خصمانه‌شان مهیا می‌کند. ادامه مطلب...



      

ادامه مطلب...



      
   1   2   3      >




+ یه سایت مذهبی برای دانلود قالب وبلاگ مذهبی.